българско обслужване
нещо се случи със скъпоценния ми айпод преди няколко дни - звукът в едната слушалка изчезна. първо си помислих, че е от слушалките. аз чупя средно по два чифта слушалки на година. прибрах се вкъщи, и включих домашните слушалки (които, учудващо, работят чудесно все още, но имат прекалено окаян вид да бъдат разхождани навън). същата работа. тогава настана истинската паника - айподът не е наред!
със силно ускорен пулс се обадих на apple.bg и те ме насочиха към viewpoint, оторизиран сервиз на apple продукти за българия. тъй като беше събота, юнаците от viewpoint не работеха и някак трябваше да изтрая до понеделник. в понеделник любезен служител ми обясни, че "колегата, който поправя айподите го няма днес, обадете се утре. стига да има налични части, ще Ви поправи айпода, разбира се, да."
успокоена от идеята, че все пак това се поправя, затворих телефона и реших за всеки случай да се информирам какви са ми опциите. на няколко места в интернет намерих инфо за дадения проблем, резервни части, дори картинно обяснение как сам да си разглобиш машинката и да и смениш въпросния жак(нещо, с което никога не бих се справила, но все пак). разбира се, образовах се и как седи въпроса с продукти, които все още са в гаранция, тъй като моят все пак все още е млад, няма и осем месеца. оказа се, че ако го пратя на apple, те са длъжни да ми изпратят чисто нов такъв. иха!
все пак, обадих се във viewpoint днес, понеже като истинска българка нямам никакво консуматорско съзнание и съм убедена, че ако нещо се счупи докато е в гаранционен срок, проблемът си е мой. тьй като разговорът, проведен с айпод спеца, не подлежи на преразказ, ще ви го предам точно както протече:
аз: - добър ден. имам проблем с айпода, изглежда се е развалило гнездото на слушалките на жака. колегата ви ми каза вчера, че стига да имате части, ще го поправите.
спец: - няма такова нещо! apple продуктите не обичат да бъдат отваряни! трябва ви нов!
аз: - ??? (много исках да го попитам, "а в такъв случай, вие какво работите?)
спец: - нов айпод си поръчвате и готово.
аз: - но в интернет на няколко места пише, че това е поправим дефект. дори видях да се продават части.
спец: - ми тогава го занесете на тоя, дето ги е писал тия неща. той да ви го поправи.
аз: - ?!??!? а какво, ако айпода ми все още е в гаранция?
спец: - е тогава ще ви го сменят от apple, ако си донесете гаранционната карта. безплатно.
аз: - благодаря. довиждане.
представителството на apple в българия е младо. дори да беше старо, според вас редно ли е да се държат така с клиентите си? при положение, че са сервиз, за бога. как си го позволяват? редно ли е някой мъж на средна възраст да ми обяснява троснато как понеже машинката не можела да се поправи, трябва да дам 719 лева за нова, без дори да спомене думи като гаранция или ремонт??? не е ли време да се промени тъпото отношение към клиентите в българия?
намерих си гаранционната карта и отивам утре в магазина на apple, и ако не ми сменят айпода, ще има война.
4 comments:
Sometimes I wish I knew the Cyrillic alphabet and could actually understand it at all. ;)
Talk to you soon.
//mel.
hey mel!
i was complaining from crappy customer service in bulgaria. my ipod got sick and i am going crazy. apparently they will replace it but how will i live without it for the month or so needed for shipping? :((
and yeah. we need to catch up! love you.
За съжаление услугите на Apple в България са на доста посредствено ниво, а ценовата им политика е в услуга на конкуренцията. Щом устройството е в гаранция - преследвай ги до дупка. Открий съм, че като някой не иска да върши работа, контакт с шефа му помага. ;)
Аааа чак сега видях този пост...вече като прочетох и разговора както е протекъл още повече се ядосах. Ще има бой... и трябва да се раздуе... не може ли да пратим онези от кое предаване беше...които разследват случаи на неоправдано отношение с потребители. А, и може да пишем на Капитал... нали по-предното издание беше със статия за Apple.
Post a Comment